3 изненадващи здравословни храни за сърцето

Здравословната диета може значително да намали риска от развитие на сърдечни проблеми. Това отчасти се дължи на факта, че диетата влияе върху това дали човек е с наднормено тегло, високо кръвно налягане, висок холестерол или диабет тип 2, които са рискови фактори за сърдечно-съдови заболявания , каза Виктория Тейлър, старши диетолог в базираната в Обединеното кралство благотворителна организация British Heart Foundation за Business Insider.

Тя одобрява възприемането на цялостен диетичен подход за подобряване на здравето на сърцето , което означава, че има значение какво ядете през повечето време. И може да се изненадате от някои от храните, които могат да помогнат.

„Евтини са и може вече да ги имате в шкафовете си“, каза тя.

„Не мисля, че има суперхрани. Няма вид вълшебни съставки, които можете да поставите в диетата си, които ще поправят всички други грешки, които са там“, каза тя. И е добре да имате странна лека закуска или храна, каза тя.

Данните показват, че яденето на диета в средиземноморски стил , пълна с цветни плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни , ядки, семена, постни протеини и здравословни мазнини, е най-добрата диета за здравето на сърцето, каза тя. Яденето на по-малко червено и преработено месо също е добра идея, защото те съдържат много сол и наситени мазнини.

Тейлър сподели три изненадващи храни, които са полезни за здравето на сърцето.

Замразен грах


Тейлър каза, че един от нейните най-добри съвети към клиентите е винаги да държат торба със замразен грах във фризера. „Евтини са, няма отпадъци и няма никаква подготовка, освен очевидното готвене“, каза тя.

Те са добър източник на растителни протеини и също така съдържат витамин С, който помага за защитата на клетките и ги поддържа здрави. Грахът също е с високо съдържание на фибри: порция от 100 грама има 5 g. FDA препоръчва да се ядат 28 g фибри на ден.

Повечето хора знаят, че фибрите са полезни за здравето на храносмилането, но също така могат да намалят усвояването на холестерола от тялото, каза Тейлър.

Можете да разбъркате граха в ориза, да го направите на дип в стил хумус или да го смесите в супа с малко чесън и бульон с ниско съдържание на сол, каза тя.

Фъстъци


Ако искате по-здравословна алтернатива на бисквитка или парче торта, когато похапвате, заложете на шепа фъстъци, каза Тейлър.

„Чуваме много за ядки и семена и често те са доста скъпи и доста екзотични“, каза тя. Но фъстъците са достъпни и достъпни за повечето хора.

Несолените фъстъци без покритие са богат източник на ненаситени мазнини , особено мононенаситени мазнини, и съдържат фибри, протеини и разнообразие от витамини и минерали, всички от които са необходими в една балансирана диета.

Рапично масло


Растителните масла и маслата от семена получиха лоша слава в някои кръгове на диетолозите. Business Insider по-рано съобщи, че въпреки че един влиятелен кето човек стига до твърдението, че са по-лоши от пушенето, няма надеждни данни, които да подкрепят това.

Тейлър каза, че рапичното масло, понякога продавано като растително масло, е добър вариант за здравето на сърцето, особено за хора с ограничен бюджет. Съдържа главно мононенаситени мазнини, каза тя, които помагат за защита на сърцето чрез поддържане на нивата на "добрия" HDL холестерол, като същевременно намаляват нивата на "лошия" LDL холестерол в кръвта.

Безопасно е да се готви с олио от рапица и е по-евтино от зехтина, каза тя.

Има добри доказателства, че замяната на наситени мазнини с някои ненаситени мазнини може да помогне за понижаване на нивата на холестерола, според Националната здравна служба на Обединеното кралство .


Автор: СПЪТНИК
Напиши коментар