Употребата на неправилни материали стои в основата на лошото качество на пътищата

Преподавателят във ВТУ „Тодор Каблешков“, инж. Чавдар Колев се опита да обясни защо има вълни по нашите магистрали. Есенцията на отговора му в интервю пред БНР беше, че прекалено много правила не се спазват у нас. Доц. Колев е и автор на книгата “Насипни конструкции или защо има вълни по нашите магистрали“.

“Пълният отговор е върху близо 250 страници, но обобщеният е – защото твърде много правила някак си са пропуснати. Не се изпълняват. Лошото е, че систематично не се изпълняват някои от тях“, каза инж. Чавдар Колев.

“Понякога има случаи с лоши материали, но те са спорадични, по-скоро се влагат неправилни материали“, поясни той.

“Насипът, той може да е много малък, може да е един метър, но може да е и 10 метра и 15 и 17 метра, колкото е по-висок, толкова е по-сериозен. И вече той се разглежда наравно с мостовете и тунелите – вниманието към него“, уточни инж. Колев.

“Примерът с АМ “Тракия“, от Стара Загора нататък няма толкова високи насипи, а пак има вълни, следователно вниманието е към естествената земна основа, върху която се изграждат пътищата. Тя също е от огромно значение“.