medii1

Повече от 1 милион лева са похарчили политическите партии за предизборна агитация в първите десет дни на кампанията. Това показват данните на openparliament.

Точната сума е 1 032 080.49 лв. без ДДС към 17 октомври.

В мониторинга са включени 27 медии, публикували информация за сключени договори с участници в изборите. Други 17 медии под наблюдение не са декларирали договори. Сред тях са в. Дума, в. Труд, в. Монитор, в. Телеграф, в. Борба, в. Старозагорски новини, в. Марица, в. Струма, в. Черно море, в. Добруджанска трибуна, в. АрдаNews, сайтовете – Vesti.bg, BGnes.com, Novini.bg и Blitz.bg, телевизиите – Би Ай Ти и Алфа ТВ, показва справката.

medii2

Най-щедри в медийната си кампания до момента са от кандидат-президентската двойка, подкрепена от БСП. За популяризирането на тандема ген. Румен Радев – Илияна Йотова през първите 10 дни са сключени договори на стойност 353,015.77 лв. След тях се нареждат кандидатите на ГЕРБ Цецка Цачева и Пламен Манушев с 225,208.73 лв. и кандидатите на АБВ Ивайло Калфин и Любомир Халачев – 157,410.52 лв.

Лъвският пай от предизборната кампания отива в бТВ, показват още данните на openparliament. Най-гледаната телевизия е сключила договори за 139,467.64 лв.

Ето и как се разпределят средствата:

btv

БНТ е сребърният медалист до момента. Обществената телевизия е привлякла договори за 124,360 лв. Тук най-големият договор е с кандидат-президентската двойка на ГЕРБ.

bnt

Съвсем плътно до бТВ и БНТ по привлечени пари от партиите е „Канал 3“. Ето и кои кандидати се рекламират там.

kanal3

Със 111 000 на четвърто място остава Нова телевизия.

nova

Веднага след тези телевизии на пето място по привлечени политически реклами се нарежда не електронна медия, а хартиено издание. Това е за вестник „24 часа“, който е сключил договори за повече от 87 000 лева за 10 дни.

24chasa