Учени от Кеймбридж: Здравето се купува с… пари

В последното си проучване те са установили, че хората, които харчат пари за продукти, изразяващи тяхната индивидуалност, са по-щастливи от останалите, пише британският в. „Индипендънт“, цитиран от БГНЕС. И така на Острова, който е бил най-мощната колониална държава до 20 век, откриха топлата вода. Проучването, което изследва 77 000 транзакции на 625 доброволци, определя употребата на парични знаци в различни категории, на базата на т. нар. големи пет личностни характеристики. Те са  – отвореност към нови преживявания, добросъвестност, екстровертност, любезност и невротизъм. Например дадените пари за храна в ресторант се причисляват към графата на екстровертните и импулсивните, докато разходите за домашни любимци попадат в категорията на любезните. След като ги класифицират, учените съпоставят количеството изразходвани пари с характерите на участниците. Така те са установили, че хората, които пръскат повече пари за неща, които отговарят на тяхната индивидуалност, са по-щастливи. Джо Гладстоун, един от авторите на изследването, заяви, че даването на пари за удоволствие наистина може да увеличи щастието ни, когато то е за стоки и услуги, които отговарят на нашия характер Така се задоволяват нашите психологически нужди. Сандра Матц от Университета в Кеймбридж, която също участва в проучването, допълва, че пръскането на пари за продукти може да се окаже наистина важно. „Нашите открития предполагат, че харченето на пари за продукти, които помагат да изразим себе си като личности, може да е също толкова важно за нашето щастие, като това да намерим правилната работа, правилното място за живот или дори правилния партньор и приятели“, посочва тя. Питаме се, дали това изследване е валидно за България, или е само повод да си дадем сметка зако не сме щастливи.


Автор: СПЪТНИК
Напиши коментар