Д-р Мирослав Найденов, новият ръководител на Съюза за стопанска инициатива, днес заяви на пресконференция, че твърдо стои зад намерението организацията да се върне в социалния диалог чрез участие в Националния съвет за тристранно сътрудничество.

През 2012г. ССИ бе изваден от съвета незакономерно, а една година по-късно Върховният административен съд възстанови правото на съюза да участва в съвета, но това решение не бе изпълнено.

„Не искаме и няма да се възползваме от начин за връщане през задния вход. Миналата седмица стартира четиримесечен срок за преброяване на национално представените работодателски организации.

След това в двумесечен срок ресорното Социално министерство трябва да прегледа резултатите и да обяви кои са минали бариерата. Уверен съм, че ССИ ще мине тази бариера.“, заяви Найденов.

Той добави, че очаква неговата организация да заеме мястото си в НСТС в средата на лятото. В ССИ членуват над 4000 фирми, отбеляза на свой ред Георги Георгиев, главен секретар на съюза.

Той поясни, че общата членска маса надхвърля 160 хиляди души. „Това надвишава изискванията в наредбата, която бе приета миналата седмица и ни дава увереност, че ще покрием критериите“, подчерта Георгиев.

Д-р Найденов обяви, че вижда ССИ като омбудсман именно на малкия, средния и фамилен бизнес и подчерта, че в момента интересите им не са защитени за разлика от едрия бизнес, който има лобита сред министри, депутати и медии.

По думите му над 98% от бизнеса в България е в графа малък и среден, въпреки това обаче той е максимално отдалечен от администрацията и не разполага с инструментариум по отношение на законодателни инициативи.

„Средната класа, тази дребна буржоазия, и то в най-добрия аспект на тези думи, ние трябва да я имаме. Например в съседна Гърция, точно тази средна класа позволява на страната, която е в изключително тежка криза, да има осезателен ръст на туризма през изминалата година, въпреки всичко, което им се случи.“ , каза още д-р Найденов.

Днес ССИ официално предложи на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията екшън план, разработен заедно с Националното сдружение на българските превозвачи. Писма с готовност за съдействие вече са входирани в министерството.

„Предлагаме в Министерство на транспорта да бъде създаден логистичен център, който да предложи алтернативни маршрути на товарните автомобили, които стоят на българо-гръцката граница“, сподели Найденов.

По изчисления на Националното сдружение на българските превозвачи това означава всеки ТИР да измине около 1000 километра допълнително, което ще струва около 350 евро на курс. Ако се приеме, че дневно ще се възползват от алтернативните маршрути 1000 тира, това ще струва 3 500 000 евро за десет дни.

От ССИ предлагат тези средства да бъдат възстановени първоначално от държавния бюджет, след което правителството да предяви претенции към ЕК за възстановяване на тези средства.

Мирослав Найденов напомни, че има такава европейска практика и съществуват европейски фондове, които се активират при подобни обстоятелства – т.н. Солидарни фондове.

Случващото се сега не е прецедент в ЕС, заяви новият председател на ССИ и напомни, че подобни блокади често е имало и на френско-испанската граница. Той призова външния министър да положи повече усилия, включително да свика Съвета на министрите в Брюксел.