Пенсионерка

Очаква се поскъпване не само на цената на хляба през тази година, но и на всички стоки и услуги. Тази прогноза направи за Дарик председателят на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Мариана Кукушева. Сред причините за това са по-високите разходи на бизнеса са горива, природен газ, електроенергия и заплати. Кукушева посочи и още един проблем – готвените от държавата промени в  Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, които ще натоварят с още разходи производителите. Сред предложените промени са стоките с висок фискален риск да подлежат на допълнителен контрол, чрез система за проследяване на всички камиони с тегло над 3,5 тона.

Ще има поскъпване на стоки и услуги в страната, прогнозира председателят на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Мариана Кукушева. А това ще се случи, след като се увеличават разходите на бизнеса горива, природен газ, електроенергия и заплати.

„Всичко това категорично ще се отрази и върху себестойността на продукцията, независимо дали тя е от хранителния бранш, или от технологиите. Животът става все по-скъп. Категорично се налага правилото повече работа, по-висока производителност, повече ефективност и повече технологии, защото без тях изчезва закон на пазарното стопанство, а той се нарича конкуренция“, каза Кукушева.

  Хлябът скача, ако КЕВР одобри исканото от "Булгаргаз" шоково поскъпване на газа

Още един непредвиден разход ще имат производителите от средата на годината и той е свързан с подготвени промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс:

„Реално ще влязат в сила от 1 юли, т.е. втората половина на годината. Тези готвени промени ще засегнат най-конкурентния бизнес на България. Този бизнес, който работи на светло, има въведени стандарти, отговаря на всички изисквания и всъщност е основен данъкоплатец. Притеснява ни изключителната административна тежест, която трябва да поеме бизнесът на този етап, като въвежда самоконтролни информационни системи, сочени от НАП, за да увеличи своята отговорност на бизнеса за информираност по отношение на това какво се кара в едно превозно средство над 3 тона и половина, за къде се кара, кое е лицето, което шофира“, допълни тя.

Все още обаче промените не са внесени в Народното събрание е възможно да се стигне до широк дебат по тях.