Диана Ковачева

В цялата страна има проблем с лошото качество на водата. Цената трябва да бъде социално поносима, но в същото време качеството ѝ да е добро. Това каза пред БНТ, цитирана от Дарик, националният омбудсман Диана Ковачева.

Ковачева каза, че в петък е изпратила препоръка до министъра на регионалното развитие с настояване в кратки срокове да станат решенията за алтернативно водно осигуряване и също така гражданите да бъдат ежедневно информирани за мерките, които се вземат. Още през месец октомври тя е сезирала КЕВР и Министерството на околната среда и водите. Тя е напомнила на министъра, че в цялата страна има проблем с лошото качество на водата. По нейно мнение е необходима промяна в Наредба №4, защото в момента няма процедура, ако от чешмата ви потече мръсна вода, цената да се приспадне.

„Цената на водата трябва да бъде социално поносима, но в същото време качеството й трябва да бъде добро. Липсата на ефективност на ВиК дружествата и надвишаването на лимитите са сред причините за кризата в Перник“, каза омбудсманът.

  Скочиха жалбите до омбудсмана срещу топлофикация София

Относно мръсния въздух в София Ковачева заяви, че според нея на първо място е важно гражданите да бъдат информирани тогава, когато въздухът е замърсен. Също така е важно и временните мерки, които съдът определи да бъдат спазвани и да се мият по-често улиците. Важно е да има контрол, но е важно и гражданите да са съвестни и да не горят боклуци, каза тя.

По повод въвеждането на системата „Бонус-Малус“ омбудсманът е на мнение, че има несправедливост в нея. Изпратена е препоръка до Комисията по финансов надзор. Срокът за обсъждане е удължен. Това, което е притеснило Ковачева, е фактът, че като че ли добросъвестните водачи не са достатъчно стимулирани.