Kolite-na-vlastta

НСО профуква парите на 18 кампании „Българската коледа“ само за година, установи Фрог нюз.

Докато има и едно-единствено тежко болно българско дете, никакъв друг разход не може да бъде по-важен за държавата, никакъв! И ако няма вече кой да ти дава нови милиардни заеми, понеже вижда продънената ти икономика, намираш други решения – продаваш лимузините на институциите и им купуваш дачии и грейтуоли.

Или спираш безсмислените командировки и екскурзиийки на легионите чиновници по цял свят и започваш да лекуваш децата! Другото – кампанийки със смс-и, развълнувани репортерки и благодарящи за дарената техника директори на болници, си е просто чист цинизъм. Това написа в профила си във фейсбук актьорът Мариян Бачев. Като се има предвид колко пари се дават за задниците на властимащите, съвсем уместно е да се запитаме дали „Българската Коледа“ е символ на надежда, или доказателство за последна фаза в агонията на едно общество.

Почти милион и осемстотин хиляди лева бяха събрани по време на 13-ото издание на „Българската Коледа“. През 2015 година кампанията беше фокусирана в подкрепата на децата с критично здравословно състояние. Миналата година бяха събрани повече пари – почти два милиона. С тях беше закупена високотехнологична апаратура за диагностика и съвременно лечение и бяха подпомогнати близо 500 деца с хронични и тежки заболявания. До 2015 година, за 12 години, чрез „Българската Коледа“ бяха събрани почти 26 милиона лева. От друга страна за 2 седмици в кината за „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ бяха продадени над 230 000 билета. Така приходите на филма достигнаха рекордните близо 2,5 милиона лева у нас. Този паралел подпали Facebook. Потребител, чрез профила си, коментира че надали и половината от тези 230 000 зрители са дарили по левче за „Българската Коледа. Обаче даряването е доброволен процес, а плащането на данъци, не.

  Пребиха гард на НСО в кръчма

Как правителството харчи нашите пари? Само миналата година НСО закупи 7 луксозни лимузини за по 124 000 всяка. С други думи похарчени 868 000 с ДДС за возилата. Доставя ги „Порше БГ“ ЕООД. В края на 2014 година НСО подписа и два други договора за доставка на автомобили – 12 Опела Астра и един товарен автомобил Мицубиши Фузо. С тях общата цена на трите поръчки е 1 059 655 без ДДС. Заради покупките и разни дефицити, НСО получи допълнително 4 милиона пез 2014 – а, с които бюджета й достигна до 37 милиона. Сигурно след 5 -6 години „Българската Коледа“ ще генерира годишния бюджет на НСО за миналата година. Отделен въпрос е до колко е обосновано изобщо съществуването на подобна служба и как беше приет законът за функционирането й.

Пак минала година, парламентът закупи 30 нови леки коли за скромните милион и двеста хиляди лева. Народните избранници си поръчаха и 3 нови бусчета, за още триста хиляди лева. През 2013 година бяха доставени други 31 нови автомобила за нуждите на Народното събрание. Тяхната стойност беше милион и половина. Обявената през лятото на 2012 година обществена поръчка на институцията е за 75 леки и 5 лекотоварни превозни средства. Тя е спечелена от по-горе споментата фирма „Порше БГ“. Народното събрание изготвя обществената поръчка така, че един-единствен автомобил на българския пазар – „Фолксваген Пасат“ покрива изискванията. Очевидната дискриминация в документите й не е новина. След сигнал до ЕК, поръчката е спряна, но по – късно е обявена нова, за останалите недоставени возила. Към днешна дата са доставени 70 от 75 – те планувани преди 2 години и половина автомобили. Последните автомобили са от луксозната серия на WV „CC – Пасат“. Базовата цена на модела е 59 000 лева. Без без допълнителните екстри.

  Красимир Янков: НСО се ръководи от Бойко Борисов

За пореден път се оказа, че думите на Бойко Борисов се оказват лъжа или в най-добрия случай популизъм. В началото на първия си мандат бившия бодигард на Тато обяви, че министрите и депутатите му ще ходят на работа с метро или с велосипед. На практика обаче продължава покупката на служебни возила за магистрати, директори и шефове в агенции и ведомства, кметове, заместниците им и кой ли още не. Само служебните коли за депутатите са 100. В началото на 2010 те са 116. Боже, май се задава свтлина в тунела… И все пак в Германия 40 автомобила обслужват 622 депутати. В много други държави автопаркът на парламента е под 10 коли и се ползва само от председателите. В Австрия например, парламентът има само 4 автомобила. Сигурно затова няма „Германската коледа“ или „Австрийската коледа“. Бюджетните средства не отиват за служебни коли, а в смислени социални и медицински услуги. Ако се запитаме защо в болниците няма модерна апаратура и лекарите бягат зад граница, отговорът не е че българите сме стиснати и не даряваме.

  Най-охраняваният депутат не благоволи да дойде на работа

В болниците няма, за да може управниците ни да се къпят в разкош и лукс при изпълнение на служебните си задържения. Няма и защото парите ни отиват за държавните гардове, които дежурят денонощно до Ахмед Доган и Лютви Местан, докато спорят кой е по-голям защитник на България. 70 хиляди лева се профукват на година и за парламентарната тоалетна.

Няма да има за болните ни деца, защото българските депутати навъртяха километраж със служебните си лимузини, равен на 41 пъти обиколката на Земята. Някои от тях отидоха командиравки до дестинации, които сигурно в живата си не са чували, че има. Иначе бедният българин е със широко сърце.Готов е от залъка си да даде, когато види страдащите очи на дете. Но вие можете по-добре да преценете за какво говорим-за надежда или за агония.

Стоян Димитров

frognews.bg