Лиляна Павлова Бойко Борисов Струма

Да се направи независима техническа експертиза на магистралите „Хемус“, „Тракия“, „Марица“ и „Струма“, както и на първокласния път Видин-Кулата и Околовръстния път на София. Такова искане внесоха в Агенция Пътна инфраструктура депутати от БСП, предаде Дарик. Средствата за експертизата ще бъдат осигурени от БСП, заяви говорителят на парламентарната група на партията Елена Йончева. Целта е да получим отговор на въпроса: „Краде ли се от българските магистрали?”, добави тя. По думите ѝ в българското общество битува убеждението, че процент от обществените поръчки за големите инфраструктурни проекти се връща във властта.

БСП настоява техническата експертиза да бъде направена в независима европейска лицензирана лаборатория, обясни Елена Йончева и добави, че вече се водят разговори с няколко лаборатории:

„Става дума за взимане на вертикални ядки, които ще покажат не само дебелината на пластовете, но и техния състав и съответно ще бъде сравнен даденият участък с първоначалните планове. Ние искаме да получим отговор краде ли се от българските магистрали. В българското общество съществува убеждението, че голям процент от обществените поръчки за магистрали се връщат към властта“, каза тя.

  Апостол Димитров бе освободен от Народното събрание като член на Комисията за документите на ДС

Според Елена Йончева такава експертиза е единственият начин българските строители да бъдат защитени.

„Защото ние имаме прекрасни пътни строители, прекрасни инженери и те вероятно са принудени да правят компромиси, попадайки в определена среда, в която се дават обществените поръчки. Те са длъжни да правят компромиси вероятно, за да получат работа“, допълни Йончева.

Все още не е ясно колко би струвала исканата от БСП експертиза, но Йончева заяви, че средствата за нея ще бъдат осигурени от партията, а не от държавния бюджет.

Председателят на Управителния съвет (УС) на Агенцията „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов възложи със заповед на инж. Дончо Атанасов да предприеме всички необходими действия, свързани с внесеното от депутати от БСП искане за извършване на полеви изпитвания на настилката на участъци от републиканските пътища. На инж. Атанасов е възложена цялостната организация и координация на работата по сигнала, съобщи пресцентърът на Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Инж. Атанасов е определен за отговорник, тъй като освен член на УС на АПИ с ресор поддържане на републиканската пътна мрежа, той е и дългогодишен служител на пътната администрация. На различни позиции през годините е участвал в изграждането и поддържането на републиканските пътища. В периода 2008-2009 г. инж. Атанасов е директор на дирекцията „Оперативен контрол и управление на риска“, от ноември 2013 г. е член на УС на АПИ, а от декември 2016 г. до 26 юни 2018 г. е председател на УС на АПИ.

  Няма как да чуеш по-смешно твърдение рано сутрин от това, че Реформаторите са алтернатива на ГЕРБ

Междувременно социалистите поставиха и въпрос, свързан с електроразпределителното дружество ЧЕЗ.

„Зад гърба на българите Гинка Върбакова заедно с екипа ѝ влизат в ръководството на дружеството“, каза Елена Йончева и уточни, че това може да стане на извънредно общо събрание, което се предвижда за 27 ноември.

Йончева отправи въпрос към премиера Бойко Борисов – дали е предложил Върбакова и екипът ѝ да станат част от ръководството на ЧЕЗ, както през 2009 година е предложил в управлението на дружеството да влезе приятелят му Димитър Стефанов, известен като Митко-Каратиста.