Как СПЪТНИК преди 4 години писа за вноса и горенето на боклуци, а институциите се покриха

Драги читатели, още преди 4 години Ви представихме подробен материал за кораби, които внасят боклуци у нас по море до Варна. Тогава редакцията ни сигнализира ред институции, а те се покриха. Кореспондецията ни бе изложена в дописката ни. Интересно е как на нито един прокурор не му стана интересно какво се случва. Нито една прокуратура не се самосезира, нито една прокуратура не образува проверка. Тогава мръсният въздух все още не бе причина за налагането на данък "Бедност" върху българското население: вдигането на годишния данък на автомобилите. Главният прокурор по това време Сотир Цацаров не се интересуваше от внасянето на чуждестранни боклуци у нас и от горенето им. Като цяло прокуратурата стоеше много настрани от този бизнес. И това никак не е чудно. Официално (благодарение на италианските удари срещу мафията) бе съобщено, че бизнесът с боклуци в Италия се държи от италианската мафия. А от кого тогава, драги читатели, се държи бизнесът с боклуци в България? Нима го въртят жители от Максуда или Столипиново? Нима не е изключителна наглост Парламентът да ни облага с данък "Бедност", вдигайки годишния данък на автомобилите, под предлог, че замърсяват, а в същото време допуска България да се превърне в сметището на Европа и Африка и да гори европейски и африкански боклук? Драги, прокурори, депутати, това е икономически геноцид и подигравка с населението на най-бедната държава в Европа, част от което сте и Вие и заслугата за което имате и Вие, чрез своите и решения и бездействието си! 4 години бездействие. Милиони тонове боклуци внесени и изгорени. Въздухът у нас става все по-мръсен и опасен за човешкото здраве. И всичко това в България - райско кътче на Европа, което може да се похвали с прекрасна природа, планини и море, големи и малки реки. И отрова, бълвана от неконтролируема жажда за печалба, подсигурена от незаинтересувани, пасивни и криещи се институции... Казано в прав текст картинката е следната. Едни хора тровят целия български народ за пари, институциите сякаш умишлено се крият и няма кой да ги принуди да се задействат, а сметката за това плаща народът. Драги депутати, прокурори, чиновници, всеки път, когато някой, когото познавате, си отиде от рак, кажете си тихо на себе си "Съжалявам, вина имам и аз" и се молете горещо да Ви бъде простено там горе, когато дойде и Вашият ред. Ако в прокуратурата на република България са останали истински прокурори, които обичат Родината си, могат да съберат достатъчно доказателства, както от нашия материал за разкъсаните бали с боклуци на частно пристанище във Варна, и България – контейнерът на Европа, така и от материалите на колегите: Mediapool: Италански боклук се гори в циментовите заводи в Девня 24 часа: Боклукът на Неапол и Палермо тръгва за България bТV: Екоактивисти алармират за стотици тонве балирани отпадъци на пристанище Варна Главен прокурор Иван Гешев иска да влезе в поста си с гръм и трясък. Сега му се удава възможност. Цял народ е вперил поглед в него. Народът ни е свикнал да се надява на спасение отвън. Може ли Гешев да се превърне в българския Кьовеши?   По-долу публикуваме нашия материал по темата:  

Няма #КОЙ да реагира на сигналите, никой не притежава нужната компетентност

Частен порт във Варна притежава интересна независимост от държавните институции. Става дума за пристанище "Одесос". Там са наредени купища бали с битови отпадъци. За жалост обаче балите с боклуци са разкъсани и стават причина за зловещата воня, която се разнася над Аспарухов мост и други части на град Варна. Тъй като наш репортер попадна на интересна непотвърдена информация, че във Варна се разтоварват кораби с 40 000 тона боклук от Англия, като се очаква да пристигнат още милион и половина тона, решихме да се свържем с РИОСВ-Варна, за да ги попитаме дали имат информация за внасяне на битови отпадъци. От Инспекцията отговориха отрицателно. Не е постъпвала информация за внасяне на битови отпадъци, което е задължително при такава дейност, според Регламент на Еврпейския съюз. Разбира се, изключително съмнително е наличието на битови отпадъци, разтоварени от чуждестранен кораб, на българско пристанище, за което не е уведомена Инспекция по околната среда и водите. През това време екипът ни се свърза с кабинета на Директора на Морска администрация Капитан Валентин Енчев. Информирахме го за случващото се и той обеща да провери и да ни върне обаждане. Скоро след това капитанът влезе в много важна среща, която не приключи до края на работното време. Чакайки отговора от Капитан Енчев, репортери на СПЪТНИК отидоха на място да проверят каква е ситуацията. Драги читатели, да видите боклуците на снимка не е същото като да усетите благоуханието им на живо. Сигурни сме, че дори да се вкара във виртуална реалност, вонята няма да е толкова живописна. На порта са акостирали три кораба "Natalia", "Emona" и "Ali Osman", а около първия има цяла планина от миризливи черни бали.   След нужните справки става ясно, че корабът за насипни товари Natalia идва от Испания. Тук, на частния порт на пристанище "Одесос" корабът разтоварва боклуците от Европа. Събрали тази информация, заедно с официалното съобщение от РИОСВ-Варна, че Инспекцията не е информирана за влизащи в България кораби с битови отпадъци, репортерите ни започнаха да звънят на институциите. РИОСВ-Варна отказа да обработи сигнала, с мотива че компетентни са Митница Варна и Гранична Полиция. Репортерите ни се свързаха с Митница Варна, където отговори г-н Валентин Костадинов. Той ни обясни, че Митница Варна не е компетентна да реагира на този сигнал и ще го препрати към Гранична Полиция. Последва звънене на ГД Гранична Полиция, от където ни дадоха номера на управлението в Бургас, което е с правомощия по цялото ни Черноморие. От Гранична Полиция-Бургас получихме номера на Гранична Полиция-Варна, които пък... не си вдигнаха телефона въобще. Принудихме се да се обадим на 112. От там, след обяснения от наша страна, успяха да ни свържат с Гранична Полиция-Варна. След като запознахме и служителя на ГП-Варна със ситуацията, той каза, че ще информира Морска администрация. Репортерът ни му обясни, че тя е информирана 3 часа по-рано, след което Директорът е влязъл във важна среща, от която и до този момент не е излязъл. Служителят сподели, че негови колеги са били преди малко на порта и не са подавали сигнали за нередности. Обеща да ги изпрати пак натам и след това да се обади в Морска администрация. Най-накрая в 18 и 10 часа ни потърси Капитан Валентин Енчев, директор на Морска Администрация-Варна. Ето какво каза той. "Абсолютно всички институции са наясно с товара, знаят за него. Товарът има пълна документация и е предназначен за цементовите заводи в Девня - да се използва за гориво. Корабът "Natalia" е шестият кораб, идвал за последните 7-8 месеца с такъв товар. Товарът не е опасен. По принцип при добро пакетиране не би трябвало да мирише толкова много. Евентуално утре можем да направим една проверка, да видим да не би да има разкъсани бали, защото от там ще мирише - ако се е разкъсала балата. Абсолютно никакъв проблем няма с товара. Говорих с шефа на РИОСВ ей сега. Всичко е абсолютно изрядно с кораба." Репортерът ни го контрира с това, че от РИОСВ ни върнаха писмен отговор, че Инспекцията не е предупреждавана за навлизане в български води на кораби, пренасящи чуждестранни битови отпадъци. "Току-що шефът им, който е в командировка - Ташев - ми вдигна, независимо че май е в чужбина и каза "чакай, сега ще се обадим" и потвърди после "Да, знаем за това нещо". А сега вече кой негов заместник какво е писал, съжалявам но не мога да говоря от името на РИОСВ. Но обясниха ми всичко. Обясниха ми и за кой завод са предназначени отпадъците. Това не е важно, но става дума за "Бели Искър". Товарът притежава всички документи по Закона за управление на отпадъците. Абсолютно изряден товар. Ние не се занимаваме с него, защото той не е опасен товар. Занимаваме се с опасен товар, контейнери, големи, масивни стоки на палуба и зърно. И затова при нас не е разпределен от Трафика, за да проверяваме товарния план - как е натоварен корабът, да не се обърне. Затова през нас не е минал, но през другите институции си е минал по реда. Товарът е чист. Както е по нашето законодателство, по европейското законодателство. Аз видях, че корабът идва от Испания, моите колеги твърдяха, че идва от Англия:"Как да не е от Англия, предния път беше от Англия". Но е за циментовите заводи. За гориво го използват там." Оказва се, драги читатели, че никой няма правомощия да проверява товарите с боклуци. В тях съвсем спокойно могат да се превозват наркотици, оръжия, дори изходни вещества за атомни бомби. Никоя институция няма право да провери въпросния товар. Само да не чуят за невероятната възможност терористите от "Ислямска Държава". Циментовите заводи в Девня ще започнат да използват за гориво боклук от Сирия и Ирак, от Ал Ракка. Все едно, скъпи читатели, Варна не е потънала в боклук до шия. Какво ли налага циментовите заводи в девня да горят боклука на Англия и Испания? А колко ли други европейски държави използват България за боклуджийски кош? Да, смешно е. Потънали сме в боклуци, а събираме тези на Европа. Тук има нещо изключително миризливо именно в боклука, идващ от Европа, но надали е заради ферментацията му. Ако в България съществуват компетентни органи, които да влязат в частно пристанище и да проверят боклука, нека го направят. Ако ли не, няма какво да се чудим как така стават толкова терористични актове. Другите два кораба, които се намират до Наталия, идват от Турция. Без да намекваме за каквото и да било, искаме да кажем, че морето е за плаване, а пристанищата са, освен за акостиране, и за проверки и контрол. Изводите от сагата оставяме на вас, драги читатели. Какво ли има в този боклук?


Автор: Атанас Георгиев
Напиши коментар