50 % от публиката – безразлична и с негативна оценка към събитията, финансирани по фонд „Култура" във Варна

Половината от публиката, посетила различните събития, финансирани със средства от общинския фонд „Култура" във Варна, е показала безразличие или негативна оценка, пише moreto.net Останалите 50 на сто от анкетираните, са заявили, че са харесали проектите, представени през 2017-та. Това сочи докладът от мониторинга на реализираните мероприятия в годината на домакинство на Европейска младежка столица, стана ясно на заседанието на ресорната комисия по култура в местния парламент. „Общата реакция на публиката малко ме притесни – „негативна", „изключително негативна" и „безразлична" са посочили 50 % от хората", коментира Стен Лазаров от „Живот за Варна". Според съветника този резултат може и да се дължи на факта, че въпросните събития не са попаднали на собствената си публика, но все пак цифрата е доста висока. „Най-ценното в доклада е искреността. Това доказва, че нямаме напудрена информация", отвърна председателят на комисията от ГЕРБ Даниела Димова. По време на заседанието днес шефът на Дирекцията по култура в кметската администрация Антония Йовчева обобщи, че едни от най-интересните и успешни проекти в рамките на миналата година били „Джазът на младите" в Юнашкия салон и проектът „Усети града", който може да се превърне в реален пешеходен маршрут. В мониторинговия доклад като интересен проект е посочена и библиотеката „Рапана", а също и платформта за документално кино „Кине Док". Медийният анализ има и своите забележки. Например към тринадесетото издание на Фестивала на анимационния филм, самият Анри Кулев е отбелязъл, че събитието не събира достатъчно публика в залите и очевидно концепцията му подлежи на обмисляне. Безспорно несполучило събитие сред младежките проекти през 2017-та се оказала творческата работилница „Опит за гнездене". В медийния анализ за реализацията на проектите по фонд „Култура" се отбелязва, че организаторите разчитат за разгласа най-вече на фейсбук и най-малко на флаери, печатни издания, радио и телевизия. На практика обаче, повече от половината от 133-мата анкетирани представители на публиката на различни мероприятия, отчитат, че са научили от близки, приятели и познати. Едва 30 процента от хората са научили за събитията от фейсбук, а други 24 % - от интернет сайтове. Експертите, подготвили доклада препоръчват обаче, през тази година, за спечелилите финансиране проекти да има информация на два езика. Съветникът Стен Лазаров пък добави, че не е желателно заглавията да са само на английски език.


Автор: СПЪТНИК
Напиши коментар