Шефът на АПИ: Ремонтите ще приключат в края на месец юни
15 Юни, 2025,
05:45
Ремонтите ще приключат в края на месец юни. Имахме среща с туроператорите, които ни помолиха да се избегне натоварването на пътуването към морето. Асфалтирането на магистрала „Тракия" при Пловдив е приключило. Предстои полагането на маркировка. Това каза председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев в предаването „Тази събота" по бТВ.
Ремонтът на участъците в София и Пловдив ще приключат другата седмица, а в Сливен - до края на юни.
Всяка година ремонтите започват след празниците за Великден и обикновено продължават около два месеца. „Гледаме да не правим големи ремонти преди месеците с натоварен трафик", добави той.
В момента се проектира едното платно на АМ „Струма". Строителството на двата участъка в планината ще започне следващата година. Обходът на Кресна вече е проектиран и в момента текат отчуждения. Очаква се строителството в този възлов участък да започне през септември. „Когато се изпълни обходът на Кресна, няма да има тапи. Надяваме се през 2030 година да е готов участъкът през планината. Ние сме в постоянен диалог с местното население, с еколозите. Те си оттеглиха жалбата. Имаме зелена светлина за проектиране и на другото платно", поясни инж. Вълчев.
В района на Симитли вече няма тапи. Има три ленти за движение и реверсивно движение, но там трябва да се довърши магистралата, за да се свърже с Кресна.
През 2030 г. ще бъдат готови всички участъци на магистрала „Хемус" от София до Варна. Магистралите не са в най-доброто състояние и ремонти дейности постоянно ще има. В тунелите няма как да се избегнат задръстванията. Направили сме най-добрата организация с органите на реда, за да се намалят задръстванията. Тунелите се ремонтират. „Правешки ханове" ще бъде готов до края на юли. Виадуктите се ремонтират. „Топли дол" е по-сложен тунел", обясни председателят на УС на АПИ.
В момента се проектира обход на Дерманци, за да се отклони трафикът от участък 1 на „Хемус".
Проектът за ремонт на пътя Плевен - Луковит предстои да бъде одобрен окончателно. „Не може да се строи без одобрен проект. Това е единственият обход от Южна към Северна България в посока Видин. Докато не бъде завършен Мездра - Ботевград, не може да се започне строителство на Плевен - Луковит", обясни инж. Вълчев.
Институциите трябва да работят заедно за намаляване на пътно-транспортните произшествия, заяви той. Средствата, които АПИ получава, не са достатъчни, за да се извършат всички необходими ремонти. „Оставката е най-лесното нещо. Въпросът е, че за да се свърши работа, трябва да има постоянство. Не подадох оставка след катастрофата със Сияна, защото за мен е по-важно да имаме постоянство и да работим. Много лесно се подават оставки, а после няма отговорност и свършена работа", заяви инж. Вълчев.
бТВ, „Тази събота"
Ремонтът на участъците в София и Пловдив ще приключат другата седмица, а в Сливен - до края на юни.
Всяка година ремонтите започват след празниците за Великден и обикновено продължават около два месеца. „Гледаме да не правим големи ремонти преди месеците с натоварен трафик", добави той.
В момента се проектира едното платно на АМ „Струма". Строителството на двата участъка в планината ще започне следващата година. Обходът на Кресна вече е проектиран и в момента текат отчуждения. Очаква се строителството в този възлов участък да започне през септември. „Когато се изпълни обходът на Кресна, няма да има тапи. Надяваме се през 2030 година да е готов участъкът през планината. Ние сме в постоянен диалог с местното население, с еколозите. Те си оттеглиха жалбата. Имаме зелена светлина за проектиране и на другото платно", поясни инж. Вълчев.
В района на Симитли вече няма тапи. Има три ленти за движение и реверсивно движение, но там трябва да се довърши магистралата, за да се свърже с Кресна.
През 2030 г. ще бъдат готови всички участъци на магистрала „Хемус" от София до Варна. Магистралите не са в най-доброто състояние и ремонти дейности постоянно ще има. В тунелите няма как да се избегнат задръстванията. Направили сме най-добрата организация с органите на реда, за да се намалят задръстванията. Тунелите се ремонтират. „Правешки ханове" ще бъде готов до края на юли. Виадуктите се ремонтират. „Топли дол" е по-сложен тунел", обясни председателят на УС на АПИ.
В момента се проектира обход на Дерманци, за да се отклони трафикът от участък 1 на „Хемус".
Проектът за ремонт на пътя Плевен - Луковит предстои да бъде одобрен окончателно. „Не може да се строи без одобрен проект. Това е единственият обход от Южна към Северна България в посока Видин. Докато не бъде завършен Мездра - Ботевград, не може да се започне строителство на Плевен - Луковит", обясни инж. Вълчев.
Институциите трябва да работят заедно за намаляване на пътно-транспортните произшествия, заяви той. Средствата, които АПИ получава, не са достатъчни, за да се извършат всички необходими ремонти. „Оставката е най-лесното нещо. Въпросът е, че за да се свърши работа, трябва да има постоянство. Не подадох оставка след катастрофата със Сияна, защото за мен е по-важно да имаме постоянство и да работим. Много лесно се подават оставки, а после няма отговорност и свършена работа", заяви инж. Вълчев.
бТВ, „Тази събота"
Автор: СПЪТНИК
Напиши коментар
Култура
Здраве
Коментари