Бременност

Организмът знае от каква храна има нужда, доверете му се

Не всички АГ специалисти са добре осведомени по въпросите, свързани с диетологията. За съжаление те често съветват бъдещите майки да ядат повече, назначават им разтоварващи дни. В резултат на това бременните често не само повишават излишно своето тегло, но и правят грешки, които влияят на нормалното протичане на бременността, съответно на растежа и развитието на детето.

Нашите прабаби са се хранили далеч по-оскъдно и еднообразно, а все пак са раждали здрави деца. Разбира се, те са се радвали на екологично чисти и естествени като съдържание на хранителни вещества продукти. А според законите на природата детето взима всичко необходимо за неговото развитие от организма на майката. И ако тя не се храни пълноценно, ще страда от повишена умора, задух, нарушения в апетита, токсикоза и други неприятни прояви, които без съмнение нарушават протичането на бременността.

Затова, ако искате да запазите своето здраве и здравето на своето дете:

  Изплащат обезщетенията за временна неработоспособност и майчинство до 10 работни дни

• В никакъв случай не яжте “за двама”. Главното във вашето меню е качеството, а не количеството. Разнообразните и добре усвояващи се продукти осигуряват нормалното снабдяване и на развиващия се плод с необходимите хранителни вещества.

• Не се вслушвайте в съветите на непрофесионалисти, които ви предлагат някакви радикални рецепти например да се яде месо и плодове в неограничено количество или да се храните със салата от коприва. Всеки организъм си има своите индивидуални особености и това което е помогнало на вашата приятелка, може да навреди на вас.

• Не променяйте с настъпването на бременността своите хранителни пристрастия. Това разбира са не се отнася за алкохола, вегетарианството и всички нарушения на здравословното хранене. Ако сте се хранили пълноценно и преди, не трябва да променяте нищо поне през първата половина от бременността.

• Менюто на бъдещата майка трябва да включва всички основни видове продукти: млечни и месни, риба, птиче месо, яйца, хляб, макарони, плодове зеленчуци, сокове, дори сладкарски изделия. Важно е да си изясните, че няма абсолютно добри или напълно лоши продукти. Просто трябва да имате мярка и да ги съчетавате разумно!

  Том Ханкс: Станах диабетик, защото съм идиот

• Организмът сигнализира за недостига на вещества и ако на бъдещата майка внезапно й се дояде лимон, кисели краставички или риба, добре е да го направи. Това правило важи за организма на всеки човек, какво остава за този на бъдещата майка.

• През втората половина от бременността е целесъобразно да се ограничи приемането на течности до 4-5 чаши дневно, а през последните месеци бъдещата майка трябва да се откаже от солта, тъй като тя провокира появата на отоци и повишаването на кръвното налягане. Избягвайте пържените продукти и отдавайте своите предпочитания на варените и задушените.

• Организмът на майката трябва редовно да се почиства от натрупалата се шлака. За това помагат най-вече продуктите, богати на целулоза (пълнозърнест хляб, плодове, зеленчуци).

Ако очаквате дете, най-добре забравете (поне временно) за следните продукти:
– месни и рибни консерви;
– пушени и солени продукти;
– продукти във вакуумна опаковка;
– всякакви видове колбаси;
– горчица и другите силни подправки, влошаващи функцията на бъбреците;
– всякакъв вид алкохол и кафе.

  Урок по химия за бъдещи майки

Употребявайте отвара от шипки и чай с мента.
По време на цялата бременност ограничете (но не спирайте!) употребата на въглехидрати (захар, брашно, бонбони и други сладкарски изделия), които могат да предизвикат алергия у майката и плода, да нарушат обменните процеси и да доведат до затлъстяване на бременната жена и наднормена маса на новороденото.

Не пренебрегвайте консултациите с диетолог както по време на бременността, така и след раждането.

Източник: Здраве БГ