Ако вече усещате симптомите на прословутата „пролетна умора“ – изтощение, постоянно желание за сън, разсеяност, липса на концентрация, има няколко начина да ги преборите в зародиш. Достатъчно сън, по-малко кофеин, физическа активност и не на последно място – подходящо хранене.

Плодовете, които играят най-голяма роля в борбата с пролетната умора, са банани, цитруси, боровинки, киви. Бананите са и естествен антидепресант – витамините от група В в тях успокояват нервната система, а калият, който съдържат, подпомага работата на мозъка, сърцето, мускулите и костите. Цитрусите са полезни срещу пролетната умора заради високото си съдържание на витамин С. Разнообразието от тези зеленчуци през пролетта е голямо. Това е един от най-добрите начини да си набавим желязо.

В менюто ни трябва да има зелени салати, домати, чушки, зелен лук, коприва. Сред храните срещу пролетна умора е добре да присъстват риба, яйца, черен дроб, пилешко месо. Бобовите храни осигуряват добър тонус – фасул, леща, грах, соя, нахут. Те са особено важни за хората, които се въздържат от месо или от животински продукти изобщо. Добре е да се пие поне по 2 литра вода на ден. Макаронените изделия на закуска дават енергия за целия ден. Съчетани с една ябълка, правят чудеса. Полезни са и пълнозърнестият хляб, сухите смокини и фасулът, които изчистват стомашно-чревния тракт. В същото време трябва да се ограничат захарните изделия.