„Туристикус британикус“ е представител на един специфичен вид, който напусне ли обичайното си местообитание, радикално подобрява способността си да се налива с алкохол и да се закача с другия пол, пише иронично германският „Зюддойче Цайтунг“ и продължава:

Подобен спектакъл се разигра наскоро в курорта Палманова на испанския остров Майорка, където дивите крясъци на група голи британци дълго време огласяха центъра на куротното селище. Но какво да ги правиш – нали всяка година оставят огромни суми пари не само в курортите на Майорка, но и в България, Хърватия или Турция, пише германското издание.

Щети за милиони

Новият трик на някои от тях обаче е на път окончателно да развали имиджа им, отбелязва по-нататък „Зюддойче Цайтунг“ и разяснява що е то „holiday sickness fake“. Става дума за симулиране на болест по време на почивката, от което хотели и туроператори понасят щети за милиони. В курортите по Средиземноморието например от известно време насам се наблюдават необяснимо много случаи на чревни инфекции сред британските туристи.

  Читателски сигнал: Катастрофа в к.к. "Златни пясъци"

Асоциацията на британските туроператори (ABTA) твърди, че предявените искания за компенсации са нараснали с 430% в сравнение с 2015 година. Междувременно се знае, че туристите предявяват тези искания с помощта на специално създадени за целта фирми. През последните три години случаите станаха толкова много, че сега проблемът стигна чак до британското правителство. И докато външният министър Борис Джонсън се пошегува, че сънародниците му явно имат най-чувствителните стомаси на света, премиерката Тереза Мей обяви, че иска да затвори правната вратичка, позволяваща предявяването на подобни искания – с цел да се намалят разходите на туроператорите и хотелите за съдебни процеси, които в повечето случаи надхвърлят сумата на поисканите от туристите обезщетения.

И наистина: докато германци, датчани или французи, консумирали същата храна, нямат никакви оплаквания, много от британските туристи неизменно получават чревни инфекции по време на престоя си в чужбина, отбелязва „Зюддойче Цайтунг“ и прави следното предположение: кой знае, може би на другите летовници им няма нищо просто защото в техните страни липсва пазар за подобни трикове. За разлика от Великобритания, където се появи цял нов бранш, свързан тъкмо с този „бизнес“. Вестникът дава пример с фирмата „Sickholiday“, която урежда формалностите, свързани с исковете за компенсации. В рекламата на тази фирма се казва: „Ако живописната гледка, на която си се „наслаждавал“, е била клозетната чиния, побързай и се обади на „Sickholiday“!“.

  100 руски туристи са задържани на летището без обяснение от българската авиокомпания

Вече валят закани

„Зюддойче Цайтунг“ пише, че в редица чуждестранни курорти вече има фирми, които се опитват да набират нови клиенти – понякога с абсурдни методи. Изданието разказва как линейка със сирена обикаляла из курорт на остров Тенерифа, а право да се качи в нея имал всеки, който твърдял, че страда от някаква чревна инфекция. Всеки път случаите завършвали с жалби до съответните туроператори.

Подобни трикове засягат особено болезнено Майорка. Асоциацията на британските туроператори съобщава, че през миналата година хотелиерите там са претърпели загуби в размер на около 50 милиона евро. И тъй като на практика не могат да се защитават по юридически път, някои от тях вече обявиха, че ще вдигнат цените на пътуванията. ТУИ и Томас Кук дори възнамеряват да спрат да предлагат оферти „ол инклузив“ на британски туристи, а в краен случай може даже изобщо да не ги допускат до своите хотели. Ако изпълнят тези закани, „туристикус британикус“ няма да има друг избор, освен да си остане у дома, заключава „Зюддойче Цайтунг“.

  Светият синод: Нито е имало, нито ще приемем предложение за входни такси в храм

Източник: moreto.net