Не можеш винаги да помагаш. И не трябва!

Във футбола добрите момчета не печелят. Желанието да помагаш винаги и на всеки, може да се обърне срещу теб. Стратегията да се стараеш винаги да бъдеш отзивчив, услужлив, да сбъдеш симпатичен на всички е неправилна. Ще ви дам пример с три ситуации, които ще ви помогнат да промените нагласата „на всеки и във всичко да помагам.” 1. Когато носите отговорност за определен кръг лица (може да са членовете на вашето семейство, на оглавяван от вас екип или цяла организация), винаги ли имате възможност да сте добри и внимателни към всеки, без от това да страдат интересите на някой от тях. 2. Когато поемате дългосрочни задължения за развитие и максимална реализация на своя потенциал и таланти, длъжни сте да разберете, че това ще е за сметка на лишаването от много други възможности – да бъдете полезни, да се забавлявате, да имате повече време за отдих и релакс. Да не говорим за редовните срещи с приятелската компания. 3. И накрая, когато се изцяло съсредоточени върху реализирането на някаква цел или намерения, да бъдете полезни не може да си остане водещ приоритет за вас, защото обект на вашето внимание ще е вашата генерална цел. Ок, ясно, нима не е очевидно?! - ще кажете вие. И ще сгрешите. Някога замисляли ли сте се над израза „Добрите не печелят”? Защо изобщо съществува? Защото огромен брой добри хора не разбират това, което обяснявам в първата част на тази статия. Не разбират, че някои задължения трябва да бъдат над желанието им да бъдат полезни, добри, всички да ги харесват. Да, има редица неща, които можете да правите винаги: • да уважавате другите и да го показвате, • да сте отговорни, • да сте почтени. Но не можете винаги да помагате на всички. Не винаги можете да откликнете на хората, които нахлуват в живота ви и молят за услуга. Не може постоянно да превключвате, само защото някой иска от вас да се концентрирате върху нещо, което е най-важно за него. Хората, които притежават умението да помагат, отдавна и много добре са разбрали това. Те признават, че когато е нужно, могат да бъдат полезни и обичат и ценят тези моменти. Но те също така разбират, че имат задължения към много други хора, които зависят от тях, а не само към онези, които викат най-силно. Брус Казаноф, маркетолог, колумнист, за LinkedIn manager.bg

Автор: СПЪТНИК
Напиши коментар