Миналия месец Германия откри първия участък от своята веломагистрала. Тя представлява веломаршрут, чиято евентуална дължина ще покрие 100 км. Веломагистралата ще свърже двата града Дуисбург и Хам, като до момента са открити първите 5 км от трасето. Германия е първата държава в света, която създава мрежа от високоскоростни магистрали. Сега тя е на път да направи същото, само че за велосипеди.

Веломагистрала в Германия

Веломагистралата в Германия минава през надлези.

Широчината на велошосетата е четири метра, като е осигурена дори и лента за изпреварване. Магистралата за велосипедисти е напълно отделена от автомобилите. Маршрутът Дуисбург-Хам ще се осъществява частично върху изоставени железопътни линии. За създаването на по-приятно, сигурно и гладко возене, веломагистралите ще минават през мостове и надлези. Докато отличните велосипедни инфраструктури като тази се строят в градовете на Северна Европа, можем да вярваме, че тези магистрали някой ден ще покрият цялата страна, като в крайна сметка доведат до образуване и съединяване на алтернативна национална мрежа.

Веломагистрала в Германия

Веломагистралата в Германия събира много ентусиасти.

Мащабът на тези планове е впечатляващ, но до колко един такъв аутобан за велосипеди би бил използваем? Германия не е Холандия, в която повечето големи градове се намират на около два часа път помежду си и в която такива междуградски велосипедни връзки вече съществуват. Проектът за веломагистрала се простира на голяма територия с площ от 222 000 квадратни мили (колкото Аризона и Невада, взети заедно). Страна като Германия, чийто граждани обичат фитнеса и природата, винаги може да бъде привлекателен център за ентусиасти, готови да въртят педалите в продължение на часове.

  ГДБОП разби банда за трафик на проститутки за Германия

По отношение на степента на развитие и на дебатите около веломагистралите в Германия, те остават все още в зародиш. Но това не изненадва толкова много германците. Ако се върнем назад в миналия век, ще разберем, че когато строежът на автомагистралите е започнал през 1920г., той е посрещнат със същата доза инертност и скептицизъм. Регионите от цел свят, които искат да намалят замърсяването и да облекчат автомобилния трафик, би следвало да следят отблизо развитието на германските веломагистрали, и най-вече клопките и проблемите, пред които то се изправя.