„Дисни“ посрещна новото десетилетие, притежавайки 38% от продукциите на американския филмов пазар – тотална доминация спрямо основния конкурент, „Уорнър Брос“, и неговите 13.8%, предаде CNBC.

В края на 2008 г. „Дисни“ притежаваше едва 10.5% от пазара, но благодарение на няколко стратегически придобивки, като тези на „Марвел“, „Лукасфилм“ и „Туентиът Сенчъри Фокс“, днес компанията излиза трайно на челната позиция. Седем от общо десетте ѝ филма, чиято премиера бе през изминалата година, влязоха в топ 10 на най-печелившите.

По данни на платформата Comscore компанията изпрати 2019-а с 6 филма, надхвърлящи приходи от 1 млрд. долара, и надмина 10 млрд. долара приходи в глобалния боксофис. На територията на САЩ пък подобри собствения си рекорд в боксофиса, с общ приход от 3.72 млрд. долара. Потенциалните блокбъстъри през новата година отново са продуцирани от „Дисни“ – сред тях са „Мулан“, „Черната вдовица“, „Душа“, „Вечните“, „Рая и последния дракон“ и други. Някои от тях вероятно ще бъдат достъпни и в стрийминг платформата „Дисни +“, която заработи през миналия ноември и вече има над 10 млн. потребителя.