Правителството си играе с милиони като с хартийки: Ангелкова хвърля 15 млн лв за реклама

Още 15 милиона лева са отпуснати за реклама на България като туристическа дестинация. Това съобщи в Бургас министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от Дарик. Тя пристигна за анализ на лято 2019-та и отчете спад с 3,5%, спрямо миналата година. „Вместо да стоим и да чакаме взехме спешни мерки. Още от февруари започна разработването на механизма за насърчаване на туризма. Тук няма да подпомагаме чартъри, а ще вложим средства директно в реклама”, каза Ангелкова. И уточни, че до две седмици ще бъдат обявени и конкретните условия за самата процедура. „За месеците юни и юли България е била посетена 2 700 000 туристи. В Бургаско се наблюдава сериозен ръст на българските летовници. Увеличението е с цели 15%, а това компенсира 11-процентовия спад на немските и руските пазари. Слънчев бряг води класацията по брой туристи. 20% от приходите в сектора идват именно оттам. През юни и юли те възлизат на 1,2 милиарда лева“, подчерта министърът на туризма. Ангелкова акцентира върху плюсовете през сезона - спад в кражбите по морето, 10% увеличение на разкриваемостта, по-малко пропуски в туристическите обекти и по-малко нарушения в 87–те отдадени под наем плажове. Проверените хотели в Елените, Равда и Слънчев бряг в срок са отстранили нередностите, а общия размер на наложените санкции това лято е 180 000 лева. Категорично морето ни е станало по-чисто. И това показват замерванията на водите. А иновативната практика – българинът да заравя бидони с всякакви течности в пясъците вече отдавна е в миналото“, каза кметът на Бургас Димитър Николов. Изграждането на новия обход на Бургас стартира догодина, така че през 2020 г. от София до Слънчев бряг ще се пътува по четирилентов път-по-бързо и по-безопасно, заяви николов. Градоначалникът отчете сезон без нито едно тежко криминално престъпление в региона. И даде заявка за очакван ръст с 40% на туристите от Великобритания у нас през следващото лято.


Автор: Атанас Георгиев
Напиши коментар