Подкарваме у нас колите на бъдещето след 7 години
06 Октомври, 2019,
22:39
Милиони инвестиции са нужни за разгръщане на високомощни зарядни станции в страната, за да станат електрическите автомобили масов транспорт
Страните отличнички в ЕС, които най-бързо преминават към алтернативни автомобили, са Норвегия, Швеция, Полша, Финландия, Великобритания и Люксембург. Там, освен финансови облекчения за собствениците им, са осигурени и достатъчно на брой зарядни станции за електромобилите, пише Марица.
През миналата година в Евросъюза общо са били регистрирани 262 милиона автомобила. Около 2 милиона, или по-малко от 1 процент, от тях са класифицирани като електрически или хибридни автомобили, които могат да бъдат задвижвани в комбинация с бензинов или дизелов двигател.
България също е сред държавите, в които има регистриран ръст в продажбата на хибридни автомобили. Миналата година у нас са били продадени около 2100 коли с алтернативно задвижване. А в ЕС - около 2 милиона броя, класифицирани като електрически и хибридни автомобили или хибридни електрически, които могат да бъдат задвижвани в комбинация с бензинов или дизелов двигател плюс електричество.
У нас по последни данни се движат около 800 изцяло електрически коли и над 2000 хибрида. В момента на пазара у нас 18 различни марки предлагат автомобили с алтернативно задвижване, като цените им варират между 60 000 и 80 000 лева. Според експерти в бранша, освен високата цена, една от главните спирачки за развитието на този транспорт на бъдещето у нас е както липсата на достатъчно зарядни станции за електромобилите и хибридните варианти, така и редица други бонуси и отстъпки, предлагани в развитите европейски страни на собствениците на електромобили.
А и в електроразпределителната инфраструктура ще са нужни целеви инвестиции в продължение на 5 - 7 години за минималното разгръщане на високомощни зарядни станции в страната.
Едно от малкото предимства, които ползват собствениците на хибридни автомобили у нас, е освобождаването им от общински данък и безплатното паркиране в големите градове.
Автор: Атанас Георгиев
Напиши коментар
Култура
Здраве
Коментари