Шофьорите на Шакариян отново прецакани…той обаче инкасира печалби
Крепостни селяни или свободни работещи хора, борещи се ежедневно за прехраната на семействата си, са таксиметровите шофьори?
Шофьорите на Триумф такси отново прецакани. За сметка на това, собственикът на таксиметровата компания и ,,виден“ общински съветник индексира цифром и словом 7 бона печалба. Сред прецаканите са и другите компании.
За какво става въпрос:
На последната общинска сесия Общинския съвет, към който от скоро се присъедини и Антраник Шакарян, прие нови минимални цени за таксиметровата услуга. Тя обаче е по-висока от действащата до момента и това наложи претарифиране на таксиметровите апарати.
Цената на тази услуга е 10 лв във всеки един сервиз. Но новите цени не са влезли в сила, защото Триумф такси не са претарифирали своите коли. И от това ежедневно губят всички шофьори на таксита от всички компании. Причината за това си има име и то е достопочтеният г-н Шакариян. Шофьорите от неговата компания са задължени да претарифират апаратите си единствено и само в неговия сервиз, намиращ се на обръщача на автобусите, под бизнес хотела. И държи /не просто държи а и налага наказания/ всички шофьори на Триумф такси да платят своите десет лева именно в неговия сервиз. Въпреки десетките други сервизи, които предлагат тази услуга. Простата сметка показва, че неговите коли са между 700 и 800 бр. А това прави 7-8 000лв, които г-н Шакариян не иска да губи. Кървави пари за всички таксиметрови шофьори във Варна. Въпреки че в неговия сервиз претарифирането върви бавно и ще минат още няколко дни, докато се претарифират апаратите на всички. А до тогава, за да не губят своите позиции, всички таксиметрови компании ще трябва да карат на старите цени. Простата сметка показва, че това ощетява ежедневно всеки шофьор с около 20 лв дневно… но пък Шакариян печели. То така е в робовладелския строй, а явно и в пазарната икономика, така както я вижда ,,новият политик“ и общински съветник. Бедният ежедневно понася загуби, но богатият индексира печалба, за сметка на това.
Това положение накара шофьорите на другите таксиметрови компании да искат среща с Шакариян. И някой от тях най-вероятно си е изпуснал нервите и му е ,,теглил“ една българска/пари губи човекът ежедневно все пак/… Което бе използвано от общинския съветник да се изкара жертва на заплаха за убийство. Та така де, изнервеният шофьор се сдоби с обвинение за заплаха. Да им е за урок на ,,наглите “ шофьори. Да мълчат и да работят. Нищо че губят пари ежедневно. Мизерните 20-тина лева от семейния доход. Както казахме, собственикът на Триумф такси пък печели…няколко хиляди. На гърба на собствените си шофьори, а и на тези от другите компании. Може да не е морално, но пък кой гледа морал в днешно време.
Само че от древни времена се знае, че овцата се стриже и дои, а не се убива. И срещу вълна и мляко, се храни. А таксиметровите шофьори на Триумф такси, освен че ги стрижат и доят, а и ги принуждават и те да хранят… дояча. Дори с претарифирането.
Апропо. Това е монопол. Да отнемеш избора на другия. Той да е принуден да ползва само и единствено твоите услуги... срещу заплащане, разбира се. За момента монополът е наложен от г-н Шакариян единствено над неговите шофьори. Но… докога?
Ще се разбунтуват ли крепостните… или ще търпят. Дори не говорим за едни записни заповеди, с които са вързани. Общо взето всички таксиметрови компании предлагат идентични условия за своите шофьори. Някои дори по-добри. Но само на една фирма шофьорите са поставени в положение на ,,крепостни“.
Очаквайте : как Транстриумф Холдинг взе през годините най-печелившите линии на градски транспорт, как ,,губеше“ от услугата/толкова губеща бе, колкото бензин в бяло Порше Панамера/ и как тя бе ,,субсидирана“ с милиони ежегодно от Община Варна с парите на същите тези варненци. Монопол ли казахте?
Източник: OVARNA
Автор: СПЪТНИК
Напиши коментар