Доброто здраве е новият лукс

Пандемията от коронавирус постави много индустрии в кризисен режим, като секторът на луксозните стоки безспорно е сред най-тежко засегнатите, пише Си Ен Би Си. На фона на постоянно намаляващия брой възможности човек да покаже скъпите си придобивки, клиентите съкращават значително и разходите си, като консултантската фирма McKinsey прогнозира, че световният пазар на луксозни стоки ще се свие с между 35% и 39% през 2020 г. спрямо предходната. „Купуването на скъпи дрехи и следването на модни тенденции е изцяло зависимо от социални активности като ходене на работа, посещението на купони или просто срещите с други хора“, казва Вики Бълен, главен изпълнителен директор на брандинг консултанта Coley Porter Bell. „Ако никой не вижда как изглеждате, какъв е смисъла?“, добавя тя. Вместо да опитват да изпъкват със скъп чанти или автомобили, което може да изглежда безвкусно на фона на световната икономическа криза, потребителите вече демонстрират социалния си статут по различен начин – като показват добро здравословно състояние, казва Мелинда Сана, основател и главен изпълнителен директор на Spark Ideas. „Доброто здраве и високата жизненост са новият лукс. Всички демонстрации, свързани с тях, са напълно позволени“, казва тя. От Spark Ideas са провели проучване сред купувачи на луксозни стоки в американски градове и в китайския мегаполис Шанхай. В него са взели участие само хора, които са похарчили поне 2000 долара за един единствен моден продукт в рамките на последните 12 месеца. Проучването установило, че в момента на голяма популярност сред заможните клиенти се радват вискокачествените фитнес стоките, като например велосипед на Peloton. Една жена от проучването в САЩ е казала, че е влюбена в това колело, тъй като то и носи „висок статус в кръга и от приятели“. Времето, прекарано с приятели и роднини също е било отчетено като „лукс“ от участниците в проучването. „Днес е истинска привилегия човек да бъде с хората, които обича – да има лесен достъп до тях“, казва Сана. Затворени магазини Макар че магазините в големите градове като Шанхай постепенно започват да се връщат към нормалния си ритъм на работа, купувачите не бързат да се редят на вратите на търговските обекти. Проверката за температура и носенето на маска не се връзват особено добре с разглеждането на бутиков магазин. „Това определено не е луксозно преживяване“, казва Сана. Марките, които се очаква да се представят добре в настоящите условия, са онези, които са успели да изградят по-специална връзка със своите клиенти. Ребека Робинс от Interbrand Group нарича тези стоки „тих лукс“. „Наблюдаваме връщане към тихия и сдържан лукс, като доказателство за това е популярността на неостаряващата естетика на марки като Hermès, Prada и Bottega Veneta“, казва тя. Робърт обаче подчертава, че дори по време на пандемията интересът на хората към високата мода не се е изпарил. Когато Nike и Dior обединиха сили с пускането на маратонките Air Jordan 1 OG, повече от 5 млн. души се регистрираха за покупка на чифт само през миналия месец. „Някои типове на поведение не се променят. Рядкостта продължава да е основен двигател на интерес“, коментира тя. Бъдещето на индустрията не изглежда никак толкова лошо, като според прогнозата на McKinsey’s тя ще отчете ръст между 1% и 4% през 2021 г.

Автор: СПЪТНИК
Напиши коментар

Най-коментирани