„Български пощи“ поема разпространението на вестници и списания от 1 март

Държавната компания "Български пощи" ЕАД ще разпространява вестници и списания от полунощ на 1 март. Това реши правителството в четвъртък, като упълномощи ръководството на компанията да организира отношенията с издателите на печатни издания. Заедно с кметовете ще бъдат определени местата за продажба на печатните издания, като това ще бъде извън пощенските клонове, тъй като компанията ще бъде само разпространител, но не и търговец, поясни транспортният министър Росен Желязков, който отговаря и за пощите. Пунктове за продажбата на изданията ще се откриват според търговския интерес, добави той. Желязков допусна, че общините може да използват местата, на които са поставени обектите на "Лафка". Министърът съобщи, че досегашният разпространител е заявил, че ще преустанови дейността си. Веригата „Лафка“ обяви на 23 февруари, че прекратява дейността си заради промените в Закона за хазарта, с които частните лотарии бяха забранени. Търговската верига беше основен разпространител на периодични издания, наред с търговията с лотарийни билети, цигари и др стоки. „В момента на пазара няма друга компания, която да може да изпълни този ангажимент (освен "Български пощи", б.а.), тъй като той генерира дефицит“, обясни Желязков. Загубите ще бъдат поети от държавния бюджет. "Всяко печатно издание ще може да стига до сергията без посредник, въпреки че това ще ни струва дотация. Но ще осигурим на всички печатни издания равнопоставеност", увери премиерът Бойко Борисов. Той пое ангажимент размерът на отстъпката, която се предоставя от издателите на разпространителя, да бъде намален, като форма на насърчаване и подпомагане на издателите. До началото на октомври "Български пощи" ЕАД трябва да представи доклад за изпълнение на дейността, който да включва и евентуални допълнителни организационни и финансови мерки, реши правителството. Възлагането на "Български пощи" ЕАД да извършва разпространението на печатни издания на територията на страната е в съответствие със Закона за публичните предприятия, който предвижда, че на публичните предприятия могат да бъдат възлагани задължения за извършване на обществена услуга или за изпълнение на цели на публичната политика. Според официалния сайт на "Български пощи" компанията има 2981 пощенски клона, 632 от тях в градовете.


Автор: Владимир Николов
Напиши коментар